FAQ

– svar på de hyppigste spørgsmål

Spørgsmål og svar

1. Kan vi spare penge ved at outsource vores bogføring og/eller lønadministration?
JA, ofte sparer vores kunder 10 – 25 %.

2. Er der andre fordele end besparelse?
JA, med outsourcing sikrer I både optimering af kapacitet (f.eks. ingen ledig kapacitet midt på måneden mellem to lønkørsler) og tilstedeværelse af opdaterede kompetencer.

3. Kan vi løbende skrue op og ned for vores samarbejde?
JA, I har 100 % fleksibilitet og kan når som helst up-size eller down-size.

4. Kan I overtage vores revisors arbejde?
NEJ, økonomistyring, regnskabsudarbejdelse og lønadministration er vores kerne forretningsområder, og vi leverer ingen revisionsydelser eller erklæringsopgaver. Dog samarbejder vi med virksomhedens revisor – f.eks. ved at afstemme og systematisere økonomifunktioner, der trænger til at blive effektiviseret.

5. Hvordan sikrer I fortrolighed og sikkerhed?
Alle personoplysninger behandles omhyggeligt, og vi stiller garanti for back-up.
Selskabets direktør, Martin T. Bruun, har baggrund som IT-revisor og har i marts 2017 deltaget i DPO-uddannelsen hos BechBruun advokatfirma og efterfølgende fulgt en række dagsseminarer om persondata-emnet.

6. Skal vi outsource hele vores løn- og bogholderifunktion?
NEJ, outsourcing er ikke et spørgsmål om enten-eller men kan sagtens fungere som både-og afhængig af ønsker og behov. Du kan outsource de dele af din bogholderifunktion.

7. Kræver samarbejdet med DanAccount, at vi bruger en bestemt bank eller IT-leverandør?
NEJ, DanAccount er 100 % uafhængig, så I kan frit vælge bank, IT-leverandør, advokat, revisor mm.

8. Hvornår skal vi aflevere bogførings- og/eller løn-materiale?
Normalt 5 arbejdsdage før deadline eller nettolønnen skal stå på medarbejderens konto.
Dog har behov for længere frist i forbindelse med momsrapporteringer og/eller årsafslutninger. Disse frister aftales individuelt for alle vores kunder.

9. Kan man bruge sin data til noget smart efter bogføring?
JA, i DanAccount sender vi efter hvert interval vi bogfører en rapportering der indeholder en oversigt over din resultatopgørelse og balance, og kommenterer på udviklingen i forhold til sidste måned, eller sammenligner med sidste år samme periode. Hertil kan vi udregne nøgletal, og spare med virksomheden så der kan tages de rigtige beslutninger baseret på et validt grundlag.

 

Fik du ikke besvaret dit spørgsmål, er du velkommen til at sende os en mail.